Το καλό με το να βρίσκομαι πότε πότε στα κεντρικά γραφεία της Greenpeace είναι ότι σε παρουσιάσεις των καμπανιών μας μου θυμίζουν γιατί γουστάρω τόσο πολύ να δουλεύω εδώ.
Η Unilevel είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο. Ελέγχει πάνω από 1000 brand names (μάρκες), με πολλά προϊόντα ανά μάρκα, και είναι η εταιρεία παγκοσμίως με τον μεγαλύτερο προϋπολογισμό για διαφήμιση.
Ένα από τα πιο γνωστά προϊόντα της είναι τα σαπούνια Dove. Τον τελευταίο καιρό η Unilevel έχει κάνει μία καταπληκτική διαφημιστική καμπάνια, δίνοντας το μήνυμα ότι δεν έχει σημασία αν είσαι όμορφος, αρκεί να χρησιμοποιείς Dove. Βασίζει την καμπάνια της σε μία προσπάθεια να αναπτύξει την αυτοεκτίμηση των γυναικών (καλό!) λέγοντάς τους να μην ακούν τι λένε οι εταιρείες καλυντικών/σαπουνιών κλπ. Το μήνυμα του συγκεκριμένου διαφημιστικού που θα δείτε παρακάτω είναι “Talk to your daughters before the beauty industry does”, (Σε δική μου μετάφραση: “Μιλήστε στις κόρες σας πριν το κάνει η βιομηχανία ομορφίας”), χωρίς βέβαια να παραλείψουν να βάλουν από κάτω το λογότυπο της Dove. Έξυπνη καμπάνια.[youtube Ei6JvK0W60I]
Από την άλλη όμως, η Unilevel είναι ο μεγαλύτερος αγοραστής παγκοσμίως φοινικέλαιου (palm oil) το οποίο είναι ο κυριότερος λόγος αποψίλωσης των δασών της Ινδονησίας. Σημειωτέον: στην περιοχή της Ινδονησίας δημιουργείται το 4% των αερίων του θερμοκηπίου παγκοσμίως.
Η Greenpeace ξεκίνησε μία καμπάνια (ως μέρος της ευρύτερης καμπάνιας για τα παγκόσμια δάση) πιέζοντας την Unilevel να αλλάξει την στάση της, με στόχο να αλλάξει η συμπεριφορά ολόκληρης της βιομηχανίας (όπου οδηγεί ο πρώτος, ακολουθούν οι υπόλοιποι). Και έτσι φτάσαμε στο παρακάτω βιντεάκι:
[youtube odI7pQFyjso]
Το δικό μας μύνημα: “Talk to Dove before it is too late” (“Μιλήστε στην Dove πριν είναι πολύ αργά”)
Τι μπορείτε να κάνετε εσείς?
1) Πηγαίνετε στο http://www.greenpeace.org/dove και υπογράψτε το γράμμα της Greenpeace προς την Unilevel
2) Ακόμα καλύτερα, γράψτε ένα γράμμα εσείς, προσωπικό, με το δικό σας κείμενο προς τους υπεύθυνους της Unilevel.
Και βεβαίως, μην νομίζετε ότι αυτό ήταν και πέρασε. Όταν ξεκινάμε μία νέα καμπάνια, συνεχίζουμε για χρόνια. Όπως είπε ο υπεύθυνος campaigner, αυτό είναι το πρώτο λεπτό ενός ποδοσφαιρικού αγώνα… έχουμε άλλα 89. Εμείς θα είμαστε εδώ και θα το κυνηγάμε. Εσείς μπορείτε να μας βοηθήσετε.
Αν θέλετε διαβάσετε περισσότερα για το φοινικέλεο και την σχέση του με το κλίμα
Κρίμα, το πρώτο βίντεο δεν είναι πλέον προσβάσιμο.