Μη νομίζετε πως ένα αυτοκόλλητο ή μια σφραγίδα είναι κάτι ταπεινό ή ανούσιο. Έχουν πολύ μεγάλη δύναμη 🙂
Εκεί που έχεις φωνάξει, έχεις καλοπιάσει, έχεις χρησιμοποιήσει όποια καλή ή κακή μέθοδο σου έχει έρθει στο μυαλό για να πείσεις τα παιδιά σου να κάνουν κάτι και φυσικά έχεις αποτύχει παταγωδώς, έρχεται μια σφραγιδούλα και τα αλλάζει όλα!
Χρόνια προσπαθούσα να κάνω τα πιτσιρίκια να ΜΗ χρησιμοποιούν το κρεββάτι της Ιωάννας για αποθήκη. Βγάζανε τα ρούχα τους και τα πετάγανε πάνω. Αφήνανε βιβλία, παιχνίδια, άπλυτα και πλυμένα ρούχα. Η κατάσταση είχε φτάσει στο απροχώρητο μια που η Ιωάννα μακραίνει και βέβαια δε χώραγε πια στο κρεβάτι να κοιμηθεί 😛
Ούτε φωνές, ούτε λογική έπιασαν τόπο. Και μετά μου ήρθε η ιδέα. Έχουν και τα δυο από ένα ημερολόγιο στον τοίχο τους. Τους είπα λοιπόν πως κάθε βράδυ, αν τα ρούχα τους είναι τακτοποιημένα και το κρεβάτι της Ιωάννας καθαρό, θα έχουν από μια σφραγίδα. Όταν μαζέψουν 7 σφραγίδες, θα φτιάξω στον Γιώργο μια τάρτα σοκολάτας και στην Ιωάννα ένα μπολ ταραμοσαλάτα (ε, είναι λίγο περιεργα τα γούστα της, τι να κάνω; ). Ενθουσιάστηκαν! Από εκείνη τη μέρα το δωμάτιό τους είναι σε άριστη κατάσταση και αύριο με βλέπω στην κουζίνα!
Αυτή βέβαια η αξία δεν είναι καινούρια. Προφανώς την γνωρίζουν καλά γονείς και εκπαιδευτικοί και τη χρησιμοποιούν συχνά. Στο ολοήμερο η δασκάλα βάζει αυτοκόλλητα σε όσα παιδιά τρώνε λαχανικά και άλλο ένα σε όσα παιδιά έχουν σαλάτα ή φρούτο μαζί με το φαγητό τους (και τα φάνε κιόλας βέβαια). Έτσι όλα τα παιδιά σκίζονται να φάνε υγιεινά!
Και στα αγγλικά όμως παίρνουν αυτοκολλητάκι στην σωστή ορθογραφία και με 15 αυτοκόλλητα παίρνουν ένα μικρό δωράκι (ένα στυλό πχ).
Τώρα απομένει να δω το εξής: θα συνεχίσουν να έχουν μαζεμένο δωμάτιο και αν ΔΕΝ παίρνουν σφραγίδες; Θα έχει λειτουργήσει δηλαδή ως εκπαιδευτικό μέσο ή θα περιμένουν την επιβράβευση για να κάνουν αυτό που πρέπει;
Εκεί θα φανεί η πραγματική αξία του αυτοκόλλητου.
Γενικά η μέθοδος λειτουργεί με σταδιακή απόσυρση της επιβράβευσης… Νταντά αμέσου δράσεως έγινες ΣΤέλλα μου! Πάντως εμένα που δεν μου έδιναν αυτοκόλλητα, ακόμα τα ρούχα μου είναι πεταμένα στις καρέκλες είναι!
Δηλαδή, αύριο θα έχει το μαγαζί τάρτα σοκολάτα ΚΑΙ ταραμοσαλάτα??? Χμ…..
;-ΡΡΡΡΡΡΡ
Η τάρτα έχει ήδη φαγωθεί (αλλά αν είναι να έρθεις φτιάχνουμε και άλλη! ).
Ταραμοσαλάτα φυσικά και θα έχει ακόμα!
MIAM!!!
😛
Για μενα που ειμαι δασκαλα ειναι γνωστο το κολπο απο την μερα που πρωτομπηκα σε ταξη. Καθε Σεπτεμβρη λοιπον προμηθευομαι αυτοκολλητα και σφραγιδουλες σε οποια ταξη και αν κανω μαθημα.Καποιοι θεωρουν πως στην Στ ειναι περιττο.Εγω παλι θεωρω πως και στα 12 ειναι παιδια και εχω δει τη χαρα στα ματια τους καθε φορα που αποκτουν ενα.Απλα οσο μεγαλωνει η ηλικια τοσο πιο δυσκολα το παιρνουμε.Στην Α ταξη ας πουμε εεε το βαζεις πολυ ευκολα στην Γ ταξη που κανω τωρα πρεπει να εχουμε την αψογη ορθογραφια , να μη λειπει ουτε ενας τονος….Δε μπορειτε να φανταστειτε την αγωνια τους να ανοιξουν το τετραδιο και το φωτεινο προσωπακι οταν δουν τον Μπομπ να χαμογελα….Εχουμε και αυτοκολλητα καλης συμπεριφορας που τα παιρνουμε μαζεμενα καθε Παρασκευη να τα δουν και οι γονεις μας. Το δωρακι ειναι μια εξτρα ζωγραφια που για μενα ειναι τοσο απλο (απλα ενα κλικ σε φωτοτυπικο) αλλα για αυτα ειναι ο κοσμος ολος!!!
Καλο σου βραδυ!!!
Ενδιαφέρουσα τεχνική και σκεφτόμουν από καιρό να την εφαρμόσω στον Δημήτρη μας. Μου φαίνεται ότι θα πάρω κι εγώ το ημερολόγιο και θα το εφαρμόσουμε άμεσα.
Περιμένουμε την εξέλιξη της επιβράβευσης του αυτοκόλλητου.
Θοδωρής
Pingback: Πέντε απλοί τρόποι να σε ακούν τα παιδιά σου | Στο άπειρο και ακόμα παρα
Pingback: Το σύστημα των πόντων – Στο άπειρο και ακόμα παραπέρα