Έχω πολύ καιρό να γράψω για το θέμα της δυσλεξίας του Γιώργου και την πρόοδο που έχουμε.
Έχουν περάσει δυόμιση χρόνια από τότε που κάναμε το πρόγραμμα Davis. Οι αλλαγές στο παιδί ήταν άμεσες και έχουν παραμείνει. Έχει βελτιωθεί σημαντικά στον γραπτό του λόγο και στην ανάγνωση, αλλά δεν έχει φτάσει στο σημείο που θα έπρεπε να είναι (σύμφωνα με τις διανοητικές του ικανότητες). Κάνει πολλά ορθογραφικά λάθη και κάνει λάθη στην ανάγνωση όταν αυτή είναι φωναχτή. Φυσικά δεν έχει καμία σχέση με την εικόνα που είχε όταν ήταν στην τετάρτη δημοτικού και βεβαίως δεν έχει καμία σχέση η ψυχολογική του κατάσταση και ο συντονισμός των κινήσεων του με αυτό που ήταν τότε. Θεωρώ πως η πρόοδος είναι απίστευτη (και ανεκτίμητη). Όμως δεν παύει να έχει θέμα ακόμα, το οποίο τον εμποδίζει από το να φτάσει στο 100% αυτού που θα μπορούσε στο σχολείο του.
Οι καθηγητές στο σχολείο του έχουν δείξει πολύ μεγάλη κατανόηση και έχουν βοηθήσει πολύ. Όμως και αυτοί χρειάζονται ένα επίσημο έγγραφο για να μπορούν να δικαιολογήσουν το βαθμό τους. Και μπορεί ο Γιώργος να τα πήγε εξαιρετικά καλά για πρώτο τρίμηνο γυμνασίου αφού έβγαλε 18 μέσο όρο, αλλά όλοι οι καθηγητές λέγαν πως αν δεν υπήρχε το γραπτό θα ήταν άριστος. ΄Ετσι και αυτοί μας παρακίνησαν να πάμε ξανά στο ΚΕΔΔΥ.
Και φτάσαμε σήμερα να κάνουμε λοιπόν τη δεύτερη επίσκεψή μας εκεί. Η πρώτη ήταν πριν 3 χρόνια και τότε μας είχαν πει να περιμένουμε μέχρι την πρώτη γυμνασίου. Μας ξαναείδε κοινωνική λειτουργός και παιδαγωγός και μιλήσαμε και με τις δυο πάρα πολύ ώρα. Και θα πω πως αυτή τη φορά μου έκαναν ακόμα καλύτερη εντύπωση, ειδικά η παιδαγωγός. Θα περιμένουμε καμιά δεκαριά μέρες για τη γνωμάτευση και τότε μου είπε η παιδαγωγός πως θα κάνουμε και μια συζήτηση για το τι μπορούμε να κάνουμε ώστε να βοηθήσουμε ακόμα περισσότερο.
Για μια φορά ακόμα άκουσα το πόσο καλό παιδί είναι ο Γιώργος, πόσο έξυπνος, πόσο ώριμος, φιλότιμος, συνεπής, φιλομαθής, πόσες γνώσεις έχει κλπ κλπ κλπ Πως να μην είμαι μια χαζομαμά;;; Γίνεται; δε γίνεται!
Τώρα ελπίζω πραγματικά να πάρει αυτό το χαρτί ο Γιώργος, γιατί πιστεύω πως θα τον βοηθήσει πάρα πολύ και θα τον απογειώσει στο σχολείο του. Θα δείξει βέβαια…
Στο άπειρο κι ακόμα παραπέρα!!
🙂
Να γινεις μια εξυπνο-μαμα με τετοιο εξυπνο και καλο παιδι :Ρ
Τι “χαρτι” ειναι ακριβως αυτο, και πως θα βοηθησει τον Γιωργο;
Είναι χαρτί που επιτρέπει στο παιδί να εξετάζεται προφορικά. Αυτό βοηθάει τα παιδιά με δυσκολίες στο γραπτό λόγο, γιατί τα ορθογραφικά λάθη, οι παραλήψεις λέξεων που μπορεί να υπάρχουν κάποιες φορές κλπ κατεβάζουν το βαθμό. Επίσης, επειδή γενικά δυσκολεύονται στο γράψιμο, αργούν με αποτέλεσμα να μην προλαβαίνουν να γράψουν και πράγματα που ξέρουν. Είναι ένα άγχος λιγότερο.
Αυτό που έλεγε και η παιδαγωγός στο ΚΕΔΔΥ είναι πως το γραπτό έχει μια μεγάλη απόκλιση από αυτό που περιμένεις από ένα παιδί με τέτοιο γνωστικό επίπεδο. Βγάζοντάς το από τη μέση, το παιδί έχει την άνεση να δείξει τις πραγματικές του δυνατότητες.
Απλά και μόνο για να παίρνει καλύτερους βαθμούς σε διαγωνίσματα, τεστ κ.λπ. Λίγο βαθμοθηρικό μου φάινεται όλο αυτό.
Δυστυχώς το σύστημα στα σχολεία είναι βαθμοθηρικό…
Όμως δεν είναι μόνο για αυτό. ΄Οταν ένα παιδί είναι φιλότιμο και διαβάζει και κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί και ξέρει καλά το μάθημα, αλλά δεν καταφέρνει στο τεστ να πάρει το βαθμο που του αξίζει επειδή κάνει ορθογραφικά λάθη, αυτό χαμηλώνει την αυτοπεποίθησή του και το απογοητεύει. Εάν δει πως ο κόπος του έχει ανταπόκριση, θα ανέβει και ψυχολογικά και θα συνεχίσει τις προσπάθειες με χαρά.
Και βέβαια ο βαθμός παίζει ρόλο σε τόσα… Το καλοκαίρι έχασε την ευκαιρία να πάρει υποτροφία επειδή ακριβώς έκανε λάθη στο γραπτό. Αργότερα θα χάσει την ευκαιρία να μπει στο πανεπιστήμιο. Γιατί; Υπάρχει λόγος να του στερήσουμε αυτή την ευκαιρία εφόσον την αξίζει;
Πολύ καλά θα κάνετε και ελπίζω να το πάρετε σύντομα το χαρτάκι…Εδώ το παίρνουν ξαφνικά κάποιοι στην Γ Λυκείου χωρίς να έχουν θέμα απλά για τις εξετάσεις ( πολύ άσχημο και φυσικά δε φταίει το παιδί σε αυτό)
Και εγώ που τα ζω μέσα στην τάξη βλέπω πόσο απογοητεύεται ένα παιδί όταν ξέρει να σου πει την ιστορία νεράκι και στα τεστάκια δε τα πάει καλά..Δεν κόβω βαθμούς απο τα ορθογραφικά βέβαια , απλά δεν προλαβαίνουν, αγχώνονται, σβήνουν γράφουν και την επόμενη φορά σου λένε “πάλι χάλια θα τα πάω”
Συμφωνώ με Άννα και Στέλλα, είναι πολύ σημαντικό για τον μαθητή να επιβραβεύεται, η επιβράβευση είναι κίνητρο για μεγαλύτερη πρόοδο. Καλή επιτυχία εύχομαι και καλή πρόοδο σε όλα σας τα παιδιά!
Δεν διαφωνώ ότι η βαθμοθηρία υποστηρίζεται από το σύστημα εκπαίδευσης. Όμως όταν και εμείς ως γονείς μπαίνουμε σε αυτό το τριπάκι από το δημοτικό (και από το γυμνάσιο), έχουμε και εμείς τις ευθύνες μας.
“Δικαιολογημένο” ως ένα βαθμό θεωρείται στο λύκειο, που έχει και ένα νόημα ο βαθμός (συμφωνα τουλάχιστον με τα όσα ισχύουν ως τώρα στο εκαπιδευτικό μας σύστημα).
Στο γυμνάσιο όμως ένας βαθμός πάνω – ένας κάτω (δεν νομίζω ότι κόβουν παραπάνω για τα ορθογραφικά, στο δημοτικό δε δεν κόβουν καθόλου – εκτός από το μάθημα της ορθογραφίας), δεν νομίζω ότι είναι άξιο λόγου και ανησυχίας.
Και για να μην βιαστείτε να με κατηγορήσετε, και εγώ είμαι μητέρα ενός 10χρονού αγοριού που έχει θέματα με την ορθογραφία, ειδικά στον ελεύθερο λόγο.
Στο γυμνάσιο σε ορισμένα μαθήματα κόβουν βεβαίως και για την ορθογραφία. Όμως δεν είναι μόνο η ορθογραφία. Τα παιδιά αυτά έχουν πρόβλημα με την έκφραση στο γραπτό λόγο, δεν προλαβαίνουν να γράψουν στο χρονο αυτό που έχουν, δεν μπορούν να αποδώσουν γενικότερα τις γνώσεις τους σε ένα χαρτί. Παρότι ο Γιώργος είναι απίστευτος στα μαθηματικά (μπορέι να λύσει προβλήματα λυκείου), όταν γράφει διαγώνισμα κάνει λάθη στα πιο απλά προβλήματα… Έχει επίπτωση δηλαδή σε όλα τα μαθήματα, όχι μόνο στη γλώσσα. Και -δυστυχώς φυσικά- το χαρτί αυτό είναι που κρίνει την βαθμολογία τους. Εάν ο καθηγητής δείξει κατανόηση θα έχει ένα βαθμό ελαφρώς καλύτερο, εάν όχι… Και ο καθηγητής είναι κι αυτός υποχρεωμένος στην ουσία να βαθμολογήσει χαμηλά γιατί αλλιώς κανει διακρίσεις…
Ελπίζω το παιδάκι σου να μείνει μόνο με το πρόβλημα της ορθογραφίας (σήμερα μια ειδική εκπαιδευτικός μου είπε πως τα περισσότερα παιδιά έχουν πρόβλημα ορθογραφίας και γι αυτό φταίει το εκπαιδευτικό μας σύστημα) και να μην έχει καμία μορφή δυσλεξίας. Γιατί τα παιδιά με τη δυσλεξία έχουν πολλά θέματα που οι γύρω τους δεν μπορούν εύκολα να κατανοήσουν (και να συγχωρήσουν πολλές φορές).
Με την ευκαιρία να γράψω πως σήμερα πήρα τη γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ, η οποία λέει πως ο Γιώργος έχει πρόβλημα δυσλεξίας και από εδώ και πέρα θα αξιολογείται σύμφωνα με προφορικές εξετάσεις. Θα κάνω ένα ξεχωριστό ποστ για αυτό γιατί άκουσα πολλά ενδιαφέροντα.